رفتن به محتوای اصلی

فضای سبز یکی از متغیرهای مهم در زیست شهری است / لزوم الگوگیری از کلانشهرهای جهان

فضای سبز یکی از متغیرهای مهم در زیست شهری است / لزوم الگوگیری از کلانشهرهای جهان
مدیر مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: فضای سبز یکی از متغیرهای مهم و تعیین کننده در زیست شهری است.

به گزارش شهرنیوز، مسعود ترابی در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت شهری نسبت به جمعیت روستایی کشور افزایش چشم‌گیری داشته است.
وی با اشاره به اینکه فضای سبز یک عرصه مهم در زیست شهری است، مطرح کرد: فضای سبز یکی از متغیرهای مهم و تعیین کننده در زیست شهری است.

مدیر مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه امروز کم‌آبی یکی از چالش‌های اصلی کشور است، عنوان کرد: همچنین امروز شاهد افزایش گردوغبار و آلودگی هوا در شهرها هستیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز در بسیاری از شهرها مناسب با اقلیم نبوده است، خاطرنشان کرد: در این راستا پیشنهاد برگزاری چنین همایشی از سوی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری قم ارائه شد و درنهایت ۱۵۸ مقاله در دبیرخانه این همایش ثبت شد.

ترابی ادامه داد: مقالات با موضوعات گیاهان سازگار با شهرهای حاشیه کویر، استفاده از پساب، جمع‌آوری آب‌های سطح شهر و … بوده است.

وی با بیان اینکه کتاب مجموعه مقالات در اختیار حضار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تاکید ما بر این بوده است که مقالات باید نکته اجرایی و کارآمدی داشته باشند.

مدیر مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه می‌توان از تجربیات شهرهای بزرگ سایر کشورها استفاده کرد، یادآور شد: در این مسیر می‌توان یک محله از شهر را به صورت پایلوت انتخاب و الگو برداری کرد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/DDPl9